2008年8月26日火曜日

Notting Hill Carnival


"Held each August Bank Holiday since 1966, Notting Hill Carnival is the largest celebration of its kind in Europe.


Started as a local festival set up by the West Indian immigrants of the area it has now become a full-blooded Caribbean carnival, attracting millions of visitors from around the world. With scores of massive sound systems, many spectacular floats and, of course, the traditional steel drum bands, plus hundreds of stalls lining the streets this is probably London’s most exciting annual event and we’re here to give you the lowdown on every minute of it ..."


そうです、今日はこのNotting Hill Carnivalに行ってきました。100万人以上集まると言われているこのカーニバル、ここ数年負傷者を出しており、今年も出せばもう中止になるのだとか。
Notting Hillとその近隣地域がすべてお祭り会場と化していました。その中をパレードが、大爆音とともに行進する。その周りで、みなおもいおもいに踊っている、そんなお祭りでした。
LBSの仲間と行く予定でしたが、台湾人二人と私は、いきなり集団からはぐれ、3人で楽しむことに。15時早々に切り上げて、その後は、台湾人のひとり、Wayne家でゆっくりし、ジャージャー麺をごちそうになり、帰途に。


0 件のコメント: